Offerte Storing

Tarieven

Service en onderhoud en kleine installatie klus – Tarieven 2025

Voor het uitvoeren van installatiewerkzaamheden en onderhoud hanteren wij vaste uurtarieven.
De tarieven voor 2025 vindt u hieronder.

  Exclusief BTW Inclusief BTW
Service & onderhoud monteur (per uur) 79,00 95,59
1e monteur (per uur) 67,50

82,28

2e monteur - hulp monteur (per uur) 40,00 48,40
     

Overige kosten en toeslagen 

   
Voorrijkosten (vanaf 15km) 32,50 39,33
Voorrijkosten - buiten openingstijden* 65,00 78,65
Tarief storingsdienst na 16.00 uur* 150%

150%

Tarief storingsdienst zat, zon & feestdagen* 200% 200%

 

  • Onze normale openingstijden zijn maandag t/m vrijdag van 8.0 – 16.00 uur.
  • Onder Feestdagen vallen de volgende dagen: nieuwjaarsdag, goede vrijdag, tweede paasdag, Hemelvaartsdag, vrijdag na Hemelvaartsdag, tweede Pinksterdag, Eerste Kerstdag en Tweede Kerstdag.

* Deze tarieven gelden indien u geen onderhoudscontract heeft van Dijkstra verwarming BV of bij werkzaamheden die niet onder het onderhoudscontract vallen.


Toelichting tarieven

Onderstaand treft u een overzicht aan van onze tarieven. Daarnaast geven wij u graag een toelichting op factoren die van invloed zijn op deze tarieven. Want onze uurtarieven zijn natuurlijk ook gebaseerd op het rendabel houden van Dijkstra verwarming BV , Zodat wij u nog jarenlang van dienst kunnen zijn en onze medewerkers voor lange tijd zekerheid hebben over hun baan.

 

Geplande werkzaamheden

De werkzaamheden die ons installatiebedrijf kan uitvoeren voor u zijn divers. Er zijn werkzaamheden die eenvoudig op termijn kunnen worden gepland. Onderhoudsbeurten aan CV-ketels en andere installaties zijn daar een goed voorbeeld van. Daarnaast zijn er klussen die een paar uur in beslag nemen (korte klussen) en grotere projecten. Deze worden in overleg met u zo snel mogelijk ingepland. Daarbij kan het voorkomen dat we voor sommige klussen 2 monteurs inplannen. Dit ligt aan de aard van de werkzaamheden.

 

Kleine klussen en storingen

Niet alles kan worden gepland. Het is moeilijk om aan de telefoon een inschatting te maken van de benodigde tijd die nodig is om u te helpen. Daarnaast is er bij elke opdracht, klein of groot, tijd voor werkvoorbereiding en financiële afhandeling nodig. Houdt u er daarom rekening mee dat wij altijd minimaal 1 uur factureren. Daarnaast wordt de reistijd doorgerekend als werktijd.

 

Werkvoorbereiding, calculatie en facturatie

U ziet zelf alleen de werkzaamheden die onze monteurs bij u op locatie uitvoeren. En niet alleen onze monteurs zijn voor u aan het werk. Bij ons op het bedrijf vinden alle voorbereidende werkzaamheden plaats, vanaf de aanname van de telefoon. Voordat onze monteurs aan de slag kunnen, zijn er al een aantal zaken op kantoor voorbereid. Het bestellen van de juiste producten, het instrueren van de monteurs, administratieve afhandeling en het zoeken naar de beste oplossing en het uitwerken hiervan zijn goede voorbeelden van werkvoorbereiding. Het komt tevens voor dat een calculator berekeningen voor de materialen en eventueel tekeningen moet maken. En al het werk moet vervolgens op de juiste wijze correct worden gefactureerd, facturen worden verstuurd en al dan niet tijdige betalingen worden verwerkt. Helaas zijn wij ook genoodzaakt om voor onderhoudswerkzaamheden voorrijkosten in rekening te brengen.

 

Storingen binnen/buiten reguliere werktijden

Storingen verhelpen wij zo snel mogelijk binnen de reguliere openingstijden. Afhankelijk van de aard van de storing en de beschikbaarheid van de servicemonteurs zijn wij ook buiten de reguliere werktijden te bereiken om calamiteiten op te lossen. Wilt u de storing laten verhelpen buiten de reguliere werktijden? Houdt u dan rekening met een toeslag die minimaal conform de CAO technisch installatiebedrijf is. Zoals eerder vermeld wordt de reistijd doorgerekend als werktijd. Deze reistijd bij storingen wordt gerekend vanaf de vestigingsplaats Dijkstra verwarming BV. Of er gelden onderstaande voorrijkosten.

 

Prijsindicatie

Als u een prijsindicatie wenst voorafgaande aan de werkzaamheden, dan proberen wij u een zo goed mogelijke prijsindicatie te geven op basis van de beschikbare informatie. Wij zijn zorgvuldig in het berekenen van deze prijsindicatie, echter dit is geen vaste prijsafspraak. Ondanks alle inspanningen om tot een goede prijsindicatie te komen, kan het gebeuren dat tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden blijkt dat er meer werkuren nodig zijn voor een correcte oplevering. Ook onze ervaren medewerkers lopen tegen onvoorziene situaties aan en kunnen niet door muren of vloeren heen kijken om vooraf exact te zien hoe de situatie is.

 

Benodigd materiaal in de auto en in het magazijn

Onze monteurs hebben een beperkt assortiment aan materiaal in hun auto. Ons complete magazijn telt ruim 250M2, dus u kunt zich voorstellen dat wat zij in de auto meenemen slechts een klein deel is, ook om diefstal uit de auto te voorkomen. Daarnaast wegen zij vooraf zoveel mogelijk af welk materiaal er extra meegenomen moet worden. Ondanks dit voorwerk kan het voorkomen dat zij terug naar de zaak moeten om het juiste materiaal op te halen. Dit valt onder het reguliere werk bij de opdracht. Wij proberen dit natuurlijk tot een minimum te beperken.